Instant satisfaction bij alle klanten, daar gaat Belfius 100% voor

Elke dag telt Belfius meer dan 1.000 nieuwe mobile app-gebruikers erbij. De verklaring voor dat succes? In technologische vernieuwing ziet de bank unieke kansen om dichter dan ooit bij haar klanten te staan en haar strategische doelstelling op vlak van klantentevredenheid waar te maken.

Eind 2016 zullen de gebruikers van de Belfius-apps met 850.000 zijn. Daarmee is de bank wereldwijd één van de snelste groeiers. En de onbetwiste voorloper in mobiel bankieren op de Belgische markt.

Een tevredenheidsscore van 99/100 en meer dan 25 contacten per maand: het bewijst dat Belfius-klanten de innovatie en gebruiksvriendelijkheid waarderen. Het bedrijf inspireert zich dan ook op voorbeelden die mobile gebruikers geweldig vinden, zoals Facebook, Google, YouTube…

“We evolueren snel mee met de technologie. En we ontwikkelen hetgeen klanten in een mobiele wereld van hun bankverzekeraar verwachten”, klinkt het. Belfius heeft nu al de breedste waaier aan toepassingen: aanmelden en uw saldo checken met één vingertoets, beleggingen raadplegen en beheren, reisbijstandsverzekeringen afsluiten, betalen op alle mogelijke manieren…

“Extreem gebruiksgemak, zowel voor betalen, sparen en beleggen, als voor verzekeringen”

Dichter dan ooit bij de klant

De fundamentele verklaring voor het succes gaat wellicht nog dieper. Belfius ziet in de technologische vernieuwing unieke kansen om dichter dan ooit bij zijn klanten te staan. Dankzij de unieke mogelijkheden van apps worden dagelijkse klantenrelaties immers steeds makkelijker en toegankelijker. Belfius kiest daarom resoluut voor ‘mobile’ als eerste distributiekanaal en investeert voluit in mobiele én klantgerichte dienstverlening. Progressief worden alle basisdiensten ‘mobile first’ en papierloos. En worden de bankprocessen daaraan aangepast.

Future proof

Belfius investeert dan ook volop in digitale future proof oplossingen die niet alleen de beste klantenbeleving en -tevredenheid bieden, maar die ook op en top veilig zijn. In dit digitale verhaal blijven de kantoormedewerkers overigens een cruciale rol spelen. Op sleutelmomenten biedt hun kennis en expertise de klant een onmiskenbare toegevoegde waarde. Het talent van de kantoormedewerkers zal in de toekomst dus alleen maar meer ingezet worden. Zo is de klant via elk kanaal – digitaal of fysiek – steeds verzekerd van de beste ervaring.

“De Belfius-app is de meest veilige plaats op de smartphone van iedere klant”

Het juiste aanbod op het juiste moment

Klanten willen producten en diensten op maat. Ze verwachten dat men hen kent en dat er rekening wordt gehouden met hun voorkeuren: proactief, transparant, efficiënt, en ook empathisch en persoonlijk. Ook in de bankwereld draait de klantenrelatie steeds vaker om maatwerk.

Dankzij data-analyse van de 25 miljoen maandelijkse digitale klantencontacten zal Belfius het meest relevante, gepersonaliseerde aanbod en advies voorstellen, op het juiste moment en via het juiste kanaal, met respect voor privacy, veiligheid en toegevoegde waarde voor de klant.

Instant satisfaction wordt de norm

Klanten verwachten – zeker voor basisproducten – terecht realtime service. Daarom bieden de Belfius-apps nu al de breedste waaier aan toepassingen. En de keuze wordt elke maand ruimer. Belfius nodigt enthousiaste gebruikers vandaag uit om hun ervaringen te delen. En moedigt nieuwkomers aan om de eerste stap te zetten. Want Belfius gaat er alvast 100% voor.

“Belfius is leader in mobile banking en wil in 2020 leading zijn in het digitale”